whatsappbtn

Ferrari 456 Youngtimer Belegging GT V12 442pk Zilver F116 CLA

Prijs op aanvraag
Neem contact met ons op

 
 
 
 
 
 



Interesse in deze Ferrari 456? Bel: 0512-361251

Specificaties

Over deze Ferrari 456

Motor en transmissie

  • Brandstof:
  • Benzine
  • Vermogen motor:
  • 443 PK (325 kW)
  • Transmissie:
  • Automaat
  • Cilinderinhoud:
  • 5.474 cc
  • Aantal cilinders:
  • 12

Gewicht en laadvermogen

  • Laadvermogen:
  • 430 kg
  • Maximaal gewicht:
  • 2.330 kg
  • Gewicht (leeg):
  • 1.900 kg

Verbruik, prestaties en emissie

  • Emissieklasse
  • 2
  • Topsnelheid
  • 300 km/u
  • Acceleratie
  • 5,2 s
  • Bijtelling
  • 35%
  • LPG G3 indicatie:
  • Nee
Opties

Milieu

  • Automaat
Opmerkingen

DB-riem vervangen bij 72.213km!



De naam 456 is afgeleid van het feit dat elke cilinder 456 kubieke centimeter verplaatst. Dit was de laatste Ferrari die deze naamgeving gebruikte tot de 488 GTB. Ondanks zijn uitzonderlijke prestaties heeft de 456 een relatief onbelaste motor, die zich heeft bewezen als een zeer betrouwbare eenheid. Het heeft een vermogen van 442 pk (325 kW, 436 pk), met 4 kleppen per cilinder en Bosch Motronic M2.7 motormanagement. Ferrari beweert dat het de auto van 1.690 kg (3.726 lb) naar een topsnelheid van 309 km/u (192 mph) zou kunnen duwen, waarmee het 's werelds op één na snelste productie-auto met vier zitplaatsen is. Acceleratie van 0-97 km/u (60 mph) duurt 4,8 seconden, met een tijd van 13,3 seconden op een kwartmijl. Ten tijde van zijn ontwikkeling was het de krachtigste straatauto in reguliere productie die ooit door Ferrari is ontwikkeld. In 1996 werd het motormanagementsysteem gewijzigd in Motronic M5.2-management en kreeg de motor het vernieuwde systeem de F116C-code.



Pietro Camardella ontwierp de originele 456 Grand Tourer bij Pininfarina. De eerste heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak en de laatste heeft een viertrapsautomaat die is ontwikkeld in samenwerking met FF Developments, in Livonia, MI (die later werd gekocht door Ricardo Engineering in het VK).

De automatische transmissie die in de 456 werd gebruikt, was de tweede en laatste conventionele hydraulische automatische transmissie met koppelomvormer die door Ferrari wordt aangeboden. (De transmissie vond zijn laatste gebruik in de 400/412-serie.) De 5,5 L (5.473,91 cc)



Tot op heden is dit de laatste Ferrari die nog over wegklappende koplampen beschikte.



Onderhoudshistorie is aanwezig en de Distributie is recent vervangen.


Inruilen doen we graag en op afspraak zijn wij geopend tot 22.00uur.
Wij vinden het prettig als u belt.

U bent van harte welkom bij ons aan de molenweg 4
0512-361251 info@garageploegh.nl
06-43530009 Whatsapp

U kunt gebruik maken van onze optiepakketten.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

Foto’s
Video
Zekerheden en garanties
Onderhoud

    Onderhoud

  • Airco werkend:
  • Ja 
  • Servicebeurt

    Distributieriem

Contact

Deze Ferrari 456 staat bij

Openingstijden

Openingstijden

Vergelijkbare auto's

Bekijk totaal-aanbod

Eerder door u bekeken

Interesse in deze Ferrari 456? Bel: 0512-361251

Wij besteden de grootst mogelijke zorg aan het beheer van deze website. Desondanks kan het voorkomen dat de weergegeven of verstrekte informatie onjuist en/of niet volledig is. Getoonde modellen en/of uitvoeringen en specificaties kunnen afwijken van standaarduitvoeringen. Alle getoonde informatie is onder voorbehoud van type- en prijsfouten.